tisdag, januari 26

bara blunda lite

Jovisst sörni.
I förrgårnatt kom det upp en förtvivlad kille som gråtandes letade sin mor i hela lägenheten, fast jag låg i sängen och det brukar vara dit han går först.
Han hade gjort illa sig sa han storsnyftandes så jag tände lampan och frågade vart och då står han i fotänden och pekar på sitt lilla öga.
Som han inte fick upp för det hade kletats igen... förtvivlad liten man med ögoninflammation för första gången.
Vi gick och tvättade rent och sen somnade han med huvet mot mitt och jag kände feberna krypa på...

Så vi var hemma igår, inne mest hela dan och torkade och torkade dom där små ögonen... men vi tog oss en långsam promenad upp till pappsen som höll på att jobba med vattnet i Höglunda.
Tur lilleman har korta ben för då tar vi oss fram i ungefär samma takt... liiite jobbigare när han blev trött och faktiskt ville åka snowracern vi släpade med oss!
Och på em började han gäspa tidigt, hosta rejält och se hängig ut.
Före 7 sov han på mig i soffan varm som bara den.

Så vi är givetvis hemma idag med.
Ja jag alla dagar men!
Varit ner till barnmorskan nu och mitt järnvärde har icke stigit utan sjunkit igen (93) så nu blir det injektioner på sjukhuset... inte för att jag har farligt lågt för mig eller bebis just nu men inför en förlossning måste värdena upp.
Ska bli skönt att slippa dessa tabletter som ställer till det i magen och ändå inte funkar så bra nudå uppenbarligen... men lite läskigt då det tydligen är vanligt med allergisk reaktion på andningen...
Skönt annars att vikten stannat lite, på mig alltså, stadiga 76 kg det innebär 14 kg mage... phu...
143 i hjärtslag och 31.5 i magmått som även det lugnat sig på kurvan lite... men ändå följer och är helt normalt.

Jag är så trött så trött.
Dessa nattkissningar tar knäcken på mig... va upp sista gången vid 3 och sen får man sova... idag till 8 då lilleman vaknade och säger glatt "hej mamma, du bara blunda lite, inte sova mer"?

Han åker nu traktor med sin far och jag ska hänga lite tvätt och lägga mig ner tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar