lördag, juni 4

vårruset 2016

I torsdags var vi i stan och köpte ett parasoll som vi kan lägga ner och göra skugga med när vi hänger på gräset i sommar!
Sen åt vi på Thörners, paj och sallad och en go'sak som uppladdning inför det kommande ruset!

Hann kika i lite sponsortält och få lite gratisgrejer innan det var dags att gå!
Barnvagnar och rullstolar startade i sista gruppen så där gick ju vi, förutom Linda som sprang i första typ, grymt jobbat!
Tog ca en timme att lunka, surra, bärsela, busa, springa och gå-amma oss runt!
Sen fick vi nån märklig wrap-picknick, Cola Lifen var lätt det godaste och satt som en smäck efter 5.5 km för en helt otränad mamma!

Vi satt och surrade bra länge efteråt, och Ludvig gick förstås laget runt innan han kom på att han var hungrig igen!
Lite missnöjd och ville inte ligga i vagnen alls medans vi gick så mina fina vänner turades om att bära både i famn och bärsele så kunde jag springa nån bit och leka lite nån bit och avlasta höfterna en bit!

Riktigt trivsam motion, att man inte träffas och gör så oftare istället för att bara fika eller nåt!
Kom hem och fick lägga en sovandes bebis i sin säng och gå i duschen själv, rackarns vad skönt!
Kom i säng 12 tror jag.

Igår var dom stora pojkarna på dagisutflykt till Teknikland! Jag hade ordnat, med min grupp förstås, men valde att stanna hemma med Ludvig istället.
Vi var vaken till dom for vid 9 sen sov vi tillsammans till kl 12!
Gjorde oss klar och skulle till stan men tji fick jag som inte stäng bildörren riktigt natten innan så batteriet hade laddat ur.
Bläää för bilar som inte bara funkar!

Tur vi har 4 på gården så det fanns iaf 1 kvar hemma som vi fick låna!
Lunch, kaktusinköp och så Ludvigs första "skor" inhandlades innan vi for hem och träffade grabbarna, städade medans dom for och införskaffade ett nytt batteri till min bil, sen åt vi nachos och for till Handog och firade födelsedag!

Hemfärd närmare 12 och Alfons var fortfarande vaken så idag sov vi till 9.30 då pappan väckte oss!
Sen har vi hunnit med ägg-frukost, busat järnet och sövt ner lillebror så vi får lite kvalitetstid jag och den stora!
Japp, då sätter jag mig och skriver det här, medans han lastar riskorn på diverse fordon och halva golvet!!
Pappan hällde ut och sen gick han själv ut, hmm, perfekt fördelat!

Trevlig helg!
Idag ser man våra fina pojkar i tidningen och på webben förresten! ♡


2 kommentarer:

  1. Gå-amma! Här snackar vi erfaren mamma :D känns som det är ett tag innan jag ens är där haha ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja fast det var första gången! Vart så precis höjd och bra när han satt i bärselen :-) Lite knepig känsla men det gick ju om det krisar nån gång ;-)

      Radera