onsdag, juni 1

första

1a juni.
Sommar på riktigt!
Igår med!
Då hälsade vi på bredvid dagis, njöt lite av dom minsta först innan dom större grabbarna lekte fullt ös ända till hemgång!
Spring i vattenspridare och cykeltävlingar, perfekta sommaraktiviteter!

Igår badade mannen lite i sin uppblåsbara pool, jag gick in och roddade mat som vi skulle åka med till pappan som jobbade och när jag kommer ut har dels grannarna kommit och joinat och sen har mitt vildskinn hunnit fylla poolen med lera, yeeey, haha!
Sen for vi på picknick till pappan och så hem och duschade när lillebror låg nöjd i babygymmet, i ca 4 minuter av dom 5 jag duschade!

Tur vi har världens bästa storebror alltså.
Både mot Ludvig och mot oss, oftast... lättsamma läggningar är ju guld värt alltså...
Men imorse vart det en liten olycka i fotändan på min säng dessutom.
Så kan det gå. Hörde inatt när han klev upp hur han drack 3 glas vatten, barnglas visserligen men ändå förståeligt då!

Fyllde ju på nytt vatten i poolen så det skulle få värmas upp lite till idag!

Varit i Björkbackaparken och barnvaktat bröderna brothers och haft sällskap hela dan.
Lunch på Tages och sen Maxi, hämta Alfons och så hem och bada i poolen.
Brorsan har varit missnöjd och sovit korta stunder och ätit massor, men det är ju förstås värmen.

Sen gick vi in och sköljde av sandig badpojke, sen fick vi middan lagad, panerad kyckling, ugnspotatis, go'sallad och så fruktsallad och glass till efterrätt!
Främmandet for och vi gjorde klart för kväll och spelade Bamses gympaspel, Alfons var riktigt duktig och tyckte det var roligt, trots att det var från 4 år!
Sen går han och lägger sig och lyssnar på ljudbok och somnar helt själv, så jävla underbart på så många sätt alltså.

Brorsan han ville äta lite mer och skrek sig nästan hes innan vi fick till ny blöja och pyjamas inför det... inte så rolig kväll så men sen somnade han och gick att lägga i sin säng utan problem.

Har fått sitta i soffan i en hel timme helt för mig själv, käkat kvarg för första gången i mitt liv med smak av nötchokladsmak, och sett Greys heeelt ostört.
Sjukt skönt. Ofattbart skönt rent av!

Nu funderar jag på sängen och ladda för imorn och vårruset!
Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar