fredag, november 22

vacker

Mig får man liksom ta som jag är:
-till större delen av året med den naturliga looken... dvs osminkad.
-med ena sidan av mitt ansikte som inte hänger med riktigt efter en ansiktsförlamning när jag var 13.
-28 år och med rynkor istället för smilgropar.
-med gråa strån som gömmer sig mitt i min "lilla-my-toffs"
-smala läppar, vildvuxna bryn, ostrategiskt placerade födelsemärken, smala ögon, spikraka fransar och omarkerade kindben.
-med en oftast rätt så koncentrerad, inte sur, min.

Inte speciellt vacker.
Men heller inte ful.
Rätt alldaglig och "svenskt lagom" skulle jag tro.
Ibland har jag dagar då jag dock känner mig vacker... och ibland dagar då jag absolut inte gör.

Ikväll är en kväll då jag har ett ansikte på och känner mig rätt vacker på nåt vis.
Iaf så önskar jag att nån skulle tycka att jag är dens vackraste!
★ "Some kind of beautiful" ★

4 kommentarer: