söndag, juni 21

jag

Jag är hård och "kaxig" på utsidan men mjuk på insidan.
Jag är vass, kantig, har svar på tal och biter alltid tillbaka.
Jag älskar med varenda millimeter av mina 171 cm långa kropp.
Jag säger vad jag tycker eller håller käften.
Jag sätter alltid andra före mig själv.
Jag försöker alltid vara glad... och rolig av nån anledning.
Jag tänker aldrig före jag talar.
Jag planerar och tänker ut varenda steg i allt jag gör och ska göra i förväg.
Jag vill alltid ha nåt att se fram emot, stort som litet.
Jag ställer alltid upp och stökar om hela mitt liv om det kan hjälpa nån jag älskar.
Jag tycker inte att jag är ful men heller inte fin, och anstränger mig sällan för att vara det.
Jag blir sällan arg men när jag blir det vill man inte stå i vägen.
Jag kan, eller provar iaf att göra det mesta själv och ber ytterst, näst intill aldrig, om hjälp.
Jag bryr mig inte det minsta om vad folk tycker om mig, men det mesta om vad mina nära tycker.
Jag anser att livet består av val, inte slump.
Jag försöker alltid underlätta för alla i min närhet, och hatar att känna mig i vägen.
Jag är realist, inte att förväxla med pessimist.
Jag är tuff som en grabb men känslig som en tjej, dålig kombo.
Jag behandlar inte andra som dom förtjänar, utan som dom behandlar mig.
Jag är ganska smart och har lätt att lära, men otroligt ofokuserad.
Jag känner många men få känner mig, dvs många bekanta men få vänner.
Jag är otroligt lat, men har sjukt hög arbetsmoral.
Jag är jag.

Det är jag för mig.
Men vem är jag för dig?

1 kommentar:

  1. Du är mitt gÖll! Min partner in crime. Min bästa vän. Du är den som ALLTID står vid min sida,oavsett vad. O det är jag oändligt tacksam för!
    Sen så håller jag med om din beskrivning, hård som sten men en mjuk mjukis innanför skalet! ��
    Forever and Always. ♡ ♡ ♡

    SvaraRadera