måndag, juni 15

kalas

Har ju varit på kalas 2 helger i rad nu.
Mycket trevliga båda 2 och med helt olika promillehalt och sinnesstämning.

Känner just nu vad ovärt det ändå är att dricka... 1 - 2 - 3 glas och ett litet rus är okej, det är ju kul och värt det dagen efter.

Men att dricka utan gräns och tro för stunden att man är odödlig är inte det.
Att klämma ihop varenda känsla man håller inom sig vanligtvis och släppa lös inom loppet av ett par timmar, helst samtidigt, är inte heller värt det.
Inte heller att oroa sig för vem man surrat ihjäl eller vem man irriterat med sin överdrivna glädje och framfusighet.

Så är det ju givetvis inte för alla men absolut för mig.
Jag och fest är oftast inte en bra kombo... dricka och umgås fine, och det kan jag hålla mig till, men att gå in för fest slutar ofta i ovanstående funderingar.
Bit ihop-bit ihop-bit ihop-BRAK.

Och det är bara början på juni, hela sommaren kvar och massor med fest återstår.
Och jag kommer garanterat trilla dit igen för det är ju så rackarns kul där och då, men förhoppningen är ju att slippa dagen/dagarna efter helt enkelt.

Jag är så mycket hellre pigg och kan ta vara på dagen med min älskade onge...
inte ligga och vara självförvållat "sjuk".
Men det är jag det och dömer ingen som känner olikt... har ju provat nu och känner så så.

4 kommentarer:

  1. Måste bara säga att på den första festen i juni så va det sjukt roligt att träffa dig, få surra med dig och underbart att se dig glad!
    Sen att det kanske kom ett brak är helt ok, ibland så kan man slappna av på ett annat sätt om man har lite under västen!
    Men du va lika go ändå!
    Många peppande ord och kramar kom du med och du anar inte hur skönt det va! Att få träffa någon som är precis som vanligt trots att man inte setts på år o dar!

    Ha en bra kväll
    Kram Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Sofia! Hoppas ni mår bra jag hade superkul iaf! Kram

      Radera
  2. Och på andra festen så var jag SÅÅ tacksam att jag hade dig, du var där vid min sida hela kvällen vilket jag aldrig kommer glömma <3 Kommer aldrig glömma att du drog pluggen och sa "nu går vi hem" precis när jag var på mitt "bästa partymode" hahaha. Ingen dålig grej alltså, utan mer en "ja-ha, det skulle vi ja"-upplevelse! Tacksam över att jag inte var bakisspyig utan bara lite seg. Kanske jag är en sån som har turen att sällan må dåligt dagen efter. Att må illa när man är som fullast, ja det händer så klart! :) PUSS&KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det var full fest in i det sista, men bara vi två så det blev dags att bege sig ;-)
      Så himla god mat och trevlig kväll från början till slut, de va du&jag i min värld resten var bara publik haha ;-)
      PuSSSss

      Radera