söndag, oktober 28

sunday-funday

Söndag idag.
Ger mig strax på helgens sista 12 timmars arbete, och jag lääängtar tills jag vaknar imorgon mittidan och har tagit mig igenom detta!
Och så ska jag då åka och gratta fasters stora tjej som fyllde 1 igår och bor i mitt hem i Ås en par dagar!


Alltså det här med helg-jobb.
Jag kan inte för mitt liv komma på en endaste anledning till att det är bra.
Man missar allt, framför allt tid med älskade som, dom flesta, jobbar mån-fre.
Sjukt tråkigt...
Helgen ska vara det man jobbar hårt för hela veckan, ser fram emot, får saker gjord på och hinner vila upp sig på inför kommande jobb-vecka.
Tur det är skapligt betalt iaf!

Jaja, nu är det snart gjort... en 35 timmars jobbhelg...
Välkommen vintertid och mörker.

2 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen med dig!!
    Efter många års helgjobb har jag nu oxå
    Tröttnat på det, knappt så det känns värt pengarna.
    Men men, man har ju tydligen valt fel yrke om man inte vill jobba
    helg :(
    Hoppas du är ledig imorgon å kan njuta lite då!
    Puss <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skittrist och inte alls värt med tanke på det man missar!
      Och ibland vill man ju bara ta de lugnt för sig själv en helg också... men då ska det jobbas minsann!
      Tur är väl att man faktiskt blir lite ledig på veckan då, men då är man ju oftast ensam!
      Men det finns säkert nåt bra med de å antar jag, nån måste ju jobba så ;)
      Länge sen nu, hoppas de är bra!
      Puss <3

      Radera