söndag, december 23

god-jävla-jul

Jag gillar jul jag!
Har alltid "farit omkring" till både mamma&pappa eller vart vi nu firat, men det har aldrig stört mig!
Julen är mysig, och julen är en tid att spendera med nära och kära.
Blir inte med min familj iår då jag jobbar och inte hinner åka mellan, men det blir med min andra familj, min nya/kommande familj där jag nu bor istället och det är minst lika värdefullt!
Sista julen utan fullt ös nudå!
Sista julen man får strunta i att pynta och laga massa mat, om man vill.
För banne mig den som försöker tona ner min jul sen när liten väl kommit... den kan ju försöka...
Julen är för och till barnen, stora som små(, jag räknas då som stort förstås)!
Ska pränta in traditioner och skapa nya så det står härlig till!

Julen har varit lite mindre viktig en par år nu, när man räknats som vuxen och inte haft barn, men fortfarande lika rolig, och jag har nog sett till att spendera den med familj och barn ändå!


Förstår inte alla som är så fruktansvärt jävla negativ till julen... 
"Man lessnar ju på maten" - ja men ät inte julbord 2 månader innan och fram till jul då?
"Det är bara massa stress" - ja men stressa ner och gör det du hinner och vill istället då?
"Det är bara dyrt med alla julklappar" - ja men ge nån en stund med dig själv istället för det senaste och dyraste du kan hitta då?
Alla behöver givetvis inte gilla julen, men den kommer en gång om år, och har gjort sen urminnes tider och kommer fortsätta göra så varför inte bara göra det bästa av situationen...?


God jävla Jul på er!

1 kommentar:

  1. Så bra skrivet, så rätt!
    Jag bojkottade julen mellan då jag flyttade hemifrån och vart gravid med Isak, sen dess har jag älskar den igen!
    Men både i fjol och i år har jag varit för trött för att göra några riktiga försök, så jag siktar på julen 2013 då ska det vara pyntat och klart till första advent! Jag älskar det, det är så mysig och härligt!

    SvaraRadera