lördag, augusti 31

dag som natt

Imorgon ska min lilla prins döpas och hela veckan har gått åt till att förbereda, i huvudet och på plats! 
Dop i kyrkan och en bit mat efteråt hemma. 
Ska bli supermysigt att få samla våra familjer och släkt på en gång för första gången nånsin!

Jag har haft turen att ha lillasyster Linda här som hjälpt mig massor!
Det är inte alldeles enkelt att timea allt med litens sömn osv, iaf inte när man bara har sina egna två händer, nu har det ju inte varit nån konst! 
Och ikväll har vi bakat, nougatrutor och tårtor ända in på natten som synes! 
A fick en riktig pappakväll med bad och bus och mys med lite matpauser emellanåt bara!
Nu är det inte allt kvar! 
Ett sista ryck imorgon efter frukost så! 


Mitt i allt så tänker man vilken tur man har med ett friskt barn och sin andra hälft bredvid sig. 
Det händer så mycket runt oss och på så kort tid att man inte hinner landa mellan. 
Det senaste beskedet gör mig så ont i hjärtat så det går inte ens beskriva.
Jag hoppas mina vänner och familj vet att jag älskar dom och ni alltid alltid alltid kan höra av er, oavsett tid oavsett vad. 
Jag vill så gärna kunna hjälpa, på vilket vis som helst... om så bara genom att lyssna.
Man vill bara krama om och ta bort det onda... På mammor pappor och barn... 
Älskade fina människor som inte förtjänar nåt av det som händer. 
Starka människor som klarar av allt som kastas mot dom. 
Beundransvärt och älskvärt.
Jag tänker på er alla, dag som natt.


1 kommentar:

  1. <3 To the moon..
    Ge Linda en kram från mig oxå,är glad att hon är där o hjälper dig!:)
    PussKram <3

    SvaraRadera