lördag, februari 4

Dra mig baklänges.

Igår trodde jag att jag skulle dö... på riktigt...
Av smärta alltså.
For med Dan på morgon på hans jobb, för att ta hans bil på skolan, (spara lite på bilarna i kylan och samåka, vuxenpoäng!)

Varit vaken sen 5 av och till med kramper i magen, men tänkte att "det går väl över", tjurig som man är.
Kramperna höll i sig, och blev bara värre och värre, försökte köra mig till skolan, men icke, kom halvvägs innan jag blev tvungen att stanna, kroppen stelnade och jag fick spjärna emot med fötter och händer i det närmsta jag hade, dvs golvet på bilen och dörrhandtag, för att härda ut smärtan.

Krampade mig tillbaka hem, ringde sjukvårdsrådgivningen och fick order om att åka på akuten, med den pågående utredningen om ulcerös kolit i åtanke.
Marie körde dit mig, och där fick jag stanna till kl 16, med dropp.

Fick åka hem med nån medicin att prova, Asacol, hoppas det funkar.

Minns iaf 3 gånger då jag fått såna kramper senaste 14 månaderna, och det är inte att leka med.

NU vill jag ha besked, veta vad som är fel, så dom kan behandla utan att chansa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar