tisdag, november 13

stressande

Alltså. Vintern... och trafiken...
Jag blir så trött.
Varje dag på väg till eller från jobbet hamnar jag bakom nån som kör 60-65 km/h, på 90 väg som det är nästan hela vägen.
Oavsett om det är 5+ eller 2-.

Det finns inget så stressande som folk som kör under hastighetsgränsen.
Fine i världens tjockaste dimma, snörök, ösregn mfl fullt begripliga situationer.
Men seriöst, vinterföret här kommer varje år och varar ca 7-8 månader, men ändå lär sig aldrig folk att sätta på däcken i tid eller lita på sin egen bil och körförmåga.

Olyckor händer givetvis men är man så jävla otrygg så kanske man bör sätta sig på en buss eller alternativt färdsätt.

Jag är inte känd för att köra försiktigt, men hastigheten är det sällan jag överskrider nåt våldsamt.
Men att inte ens få köra den hastighet som satts på en torr halkfri väg kan ge mig en hjärtattack.
Undan med er gamla/osäkra farthinder, ge upp och kolla över alternativen innan ni orsakar den olycka ni är så rädd för.

Och dessutom, när man följer konstens alla regler, lagar mm och stannar för högerregler, övergångsställen, rondeller osv, finns det nåt värre än att den man stannat för står som ett fån eller rent av vinkar fram en och "ska vara snäll", jag har ju för faan redan stannat, och det för din skull... för att jag måste och så ska du ändra den lagen plötsligt... gaaaaaaaaaah.

Road-rage? Inte alls.
Folk kan bara inte köra bil...!
Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar