tisdag, maj 13

längtan

Det gick sådär med kvällningen...

Ligger och funderar i vanlig ordning.
Det blir mycket tid till självrannsakan i detta lilla rum.

Har denna gång kommit på att jag trivs bäst när jag har ett mål, nåt att längta efter, om så bara en lekdejt med en vän.
Det räcker egentligen med att veta att jag ska/måste göra nåt.
Hjärnan funkar bättre då.
Som att man har nåt att fokusera på och minnas.
Om det sen är nåt skoj rent av så är det ju ännu roligare att längta till förstås!

Alla behöver nog nåt att se fram emot egentligen!
Just nu har jag inget.
Inga planer till sommaren eller nåt alls.
För det måste ju vara nåt konkret och bokat annars vet man ju aldrig om eller när det kommer hända.
Som flytten uppepå... klart jag längtar dit, men vi har ju inte direkt nåt datum och det har liksom stannat av lite...
Ska iofs ta och åka till mamma i slutet av månaden så vi får börja längta till det helt enkelt... vilket vi förstås redan gör men det känns lite långt borta just nu!

Ny dag nya tag.
Imorn.

1 kommentar:

  1. Får kanske jag o barnen följa med till mamma?:)
    Sen så tycker jag du o Alfons ska följa med mig o barnen till sthlm på lite semester oxå? Efter midsommar? Puss

    SvaraRadera