onsdag, maj 7

små små ord av kärlek

Idag mådde vi bättre båda två efter en tidig kväll igår och "sovmorgon" till 06:28
hallelujah
Vet dock inte vad som hände inatt.

Alfons vaknade strax före 3 och ville ha välling så vi gick i vanlig ordning till köket och fyllde flaskan med vatten och in i micron, pang sa de så slogs jag av en fruktansvärd illamående känsla stark som aldrig förr, det svartnade för ögonen och benen vek sig. Jag hann dock känna det i tid för att hinna sätta ner Alfons på golvet och liksom rasa ihop på alla 4 och sätta pannan mot golvet. Fick stå så en stund innan jag ens kom upp och stänga av micron som tickade på. Lyckades stressa ihop en flaska iaf, kasta upp den ledsna pojken på höften och småspringa in i sovrummet och kasta Alfons i sängen innan det var dags igen, la mig på magen och sen minns jag inget mer, jag somnade nog!

1, varför gick vi till köket?
För att låta pappan sova vidare ;)
2, hur vet jag att han ville ha välling?
Han klättrar till sängbordet och hämtar flaskan och ropar "mmm... öh...öh..." *fniss*

Vi kände av läget imorse och stökade på lite inne och insåg att vi mådde bättre idag och tackade ja till lunchdejt i Häggenås och for på lite bus.
Så kul med dessa grabbar som är jämnåriga och kompisar om så via deras mammor ;)

Det kommer för övrigt "ord" ur min bebis mun, tex:
Nääääe, undra varför ;) ?
Bäp, betyder skräp och kommer när han kryper på golvet och hittar nåt, då pincettgreppar han upp det, tittar på det, säger bäp och sopar iväg det med nån slags vinkande rörelse efter golvet!
Dytt, så ropar vi bestämt till dom frenetiskt skällande hundarna uppe hos fåren, betyder förstås tyst och har eventuellt hörts komma ur en irriterad mammas mun =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar