onsdag, oktober 21

monster

Ibland flyttar det in ett monster hos oss.
Ikväll gjorde det det.
Ett för-sjukt-för-att-göra-nåt-men-för-frisk-för-att-göra-inget-monster.
Febern var borta imorse och ersattes med snoflA.

Följde med pappan ut på en liten matningstur och rensa lite i verkstan en sväng efter middan.
In, fika, pyjamas, mysa, läsa, gonatt.
30 min senare är det fortfarande ett jäkla oliv inne på rummet, smyger dit men möts i dörren av ett "näe mamman inte komma in" inser ganska snabbt att nåt därmed är galet.
Hittar en halväten och ur-riven bok på golvet... man undrar ju då hur hjärnan på de små liven funkar?
Varför äta och riva ur en bok man dessutom gillar?
Kl är då ca 20.00
Börja om, lägga, utan bok, släckt lampa, dörr på trekvart, pussnatt.
Spark.
Spark.
Spark.
Suck.
Spark.
Uppe igen.
Får se till reklamen.
Börja om, lägga, pussnatt.
Spark.
Spark.
Duns.
Spark.
Spark.
Tittar in... hela sängens innehåll på golvet.
Lugna.
Börja om, bädda, lägga, pussnatt.
Spark.
Tillsägning.
Spark.
Tillsägning.
Spark.
Tillsägning.
Skrik.
Gråt.
Hosta tills man spyr fast sväljer ner igen.
Arg.
Lugna.
Börja om, lägga, pussnatt.
Gråt.
Spark.
Duns.
Arg.
Tittar in, hela sängens innehåll på golvet.
Lugna.
Börja om, bädda, lägga, pussnatt, gråt.
"Mamma ligga här."
Mamma ligger en stund.
Kl är nu 23, monstret gick hem ca 22.30 och kvar ligger min älskade, trotsiga, omöjliga, envisa, vackra onge.

Pmöte imorgon.
Hörs hej.

2 kommentarer:

  1. Oj det där känns igen!
    Tyvärr!!
    👎😠😍

    SvaraRadera
  2. Je herregud! Jag känner med dig. ungefär så där har jag haft det med Natalie HEEELA veckan. Och min stubin slutade existera i måndags kväll. Men när de är 5,5 år så är det mer "mamma, jag vill bara fråga en sista sak" OK. "eeeehmm, eeeehmm!" GÅ O LÄGG DIG! Ikväll är det IDOL så vi får se hur går.

    SvaraRadera