tisdag, december 15

15-12-15

Japp.
I fredags somnade vi med Pippi på "padden" på sängbordet före kl 21.
Så går det när pappan åker på roligheter.
Fast det behövdes ju så det gjorde gott.

Motvillig uppstigning i alldeles sista minuten på lördan... slet åt mig 2 tröjor och en necessär som jag skulle ha i min "in case of surprise"-väska i bilen, pussade grabbarna hejdå... gubben avslutade med att fråga vad vi skulle äta till middag, om han skulle ta fram en köttbit?
Ja gör det svarade jag och for.

Kom till phuset i sista sekund som vanligt... in i hissen på jobbet och ser en ballong, tänkte att här har det nog varit kalas på fredagskvällen.
Kliver ur 2 trappor upp och där sitter än fler ballonger runt min jobb-dörr?
Kliver in och lägger märke till att tjejen som ska byta av mig kl 15s skor står i hallen, tillsammans med hon som jobbat natt? Märkligt... ropar "ni vet väl att det inte är april än va" och får ett fnitter som svar.

Hoppar ur skorna och möts av ett fullt vardagsrum.
Kollegor mitt i skiftbyte och 2 bffs!

Surprise branog.

Hotellfrukost på Clarion och sen for vi, jag Jeanette och Joanna.
Via Hammarstrand och plockade upp Veronica till Sundsvall.
Checkade in på Quality hotel och knatade på stan innan vi åt middag på 7 kryddor, helt ok mat men lite sämre service... hittade till hemmakväll innan vi gjorde kväll. Mm mm mmm.
Hängde på mitt&Vs rum och färgade hår och surrade dynga och åt karameller.

På 4 tjejer hade vi med oss 0 laddare så telefonerna avled en efter en, men för min egen del var det bara skönt!

Somnade mitt i surr runt 2, vaknade 06.30... jippie... fast jag somnade om till 9 sen!

Frukost, duscha, checka ut, Birsta.
Tog sin lilla tid kan man säga med 4 damer!
Plötsligt var det dags att vara på vår standard restaurang Stekhuset.
Så rackarns god mat och trevlig personal och så det obligatoriska munknullet: Husets flarn deluxe. Bör upplevas!

Kl 19 skulle vi vara på Tonhallen och se Mia Skäringer.
Och där väntade ytterligare en överraskning då det blivit en biljett över, mamma!
Gud så roligt. Både för henne och mig!

Skrattade oss igenom 2 timmar och sen grät jag nästan till sista låten Halleluja.

Vårt äventyr var inte riktigt klart utan vi var ju tvungen att återvända till Birsta och avrundade på Max-driven innan resan hem började!
Via Hammarn - Pilis - stan - hem!
Var hemma 02:44 tror jag!

Helnöjd, överraskad och överfylld av glädje, värme, lycka och kärlek.
En sån helg.
4 tjejer och ändå gick det så smidigt!


TACK fina vänner! 
Jag älskar er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar