onsdag, december 9

storkillen

Vi har som sagt slappat idag, men kom på att vi skulle åka ner på affärn och handla till lite bak.
Då säger barnet "ja fälv hemma, inte följa me"... *suck* tänkte jag, men såg genom fönstret att fastern var hemma!
Win win.
Alfons fick lera-lek-sällskap och jag fick handla och återvinna lite ifred!

Hann bara hem så kom det en grannpojk på spark och hälsade på!
Alfons ledde in han på sitt rum, "leka häj... stänga döjjen".
Sen lekte dom där inne!

För ett halvår sen så lekte han hellre ensam och alla saker var "min/mitt".

Vart tar tiden vägen?
Alfons går fort men tiden sakta känns det som!


Kvälls update:
Plockar undan efter maten och "vi" har bestämt att mamman ska duscha och barnet bada.
Han går med instruktioner att klä av sig och lägga i tvätten.
Kommer in 5 min senare då har han klätt av sig, stoppat in i tvättmaskinen, startat den och hällt i tvättmedel... i ungefär alla fack utom huvudtvättsfacket!
"Oj mamma" säger han och tittar upp från golvet där han sitter och sopar ihop/sprider ut allt spill.
Säger att han är jättesnäll som försöker hjälpa men man får inte göra sånt utan mamma och börjar diska ur behållaren.
2 minuter senare kommer han dragandes på dammsugaren.

Mammahjärtat svämmar över och jag önskar stopp och väx fanns i ätbar form och funkade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar