torsdag, december 10

julfeeling

Har försökt skapa lite mer julfeeling här hemma än vi hann med förra året!
Flyttade ju in den 23 dec och bar grejer och möblerade ända in på sena kvällen innan vi kunde sätta oss och känna oss som hemma i vår egen soffa och se på tv i vårt eget vardagsrum!
Men vi vaknade på julafton i vårt eget hem, äntligen, också!

Det är lite pyntat och donat, alldeles lagom och blandat med hans&mitt och lite nytt/vårat!

Alfons verkar gilla det iaf, tomtar och mysiga lampor mm.

Idag hade jag bestämt mig för att få lite bakat, ca 6 sorters bak hade jag siktat in mig på...
Hann och orkade 2.

Alfons har haft på sig sina för-syns-skull-öron och inte hört många ord jag sagt eller iaf valt att ändå göra tvärtom.
Få dagar som är så rätt igenom men just idag var tydligen en sån härlig dag, ända till läggdags.
Fast lika mycket som han trotsat så har han varit världens mysigaste storkille/kompis och hjälpt bebis-främmandet och tagit det lugnt.

Tänk att det ska vara så svårt att lyssna?
På båda sina föräldrar dessutom, det hör inte till vanligheterna. En av oss brukar ju liksom nå fram...

Men öronen till trots så fick vi till en hög med supergoda vitchokladfyllda saffransbullar tillsammans. Åt lunch medans degen jäste!
Sen lek och bus och mys på hög nivå.
Och medans lilleman njöt av Pippi en stund så hann vi få till lite turkiskpeppar-knäck också! Inget för barn... att baka iaf... knappt för mammor. Vilket spill och klet och vilken vetenskap att få till rätt koklängd och seghet. Ja jösses nu är det gjort iaf och bra blev dom!
Nachos till middag och sen rev heldags främmandet av årets bänkskive-touch up!
Luktar så rackarns gott av oljan och dom ser så fina och blanka och släta ut nu så.

Och jag är ganska slut av allt stående,  lyftande och bärande idag faktiskt...
Man ska inte tro man är nån smäcker liten ungdoms-snärta längre inte!

Gokväll från soffläget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar