lördag, september 14

lugn och lycklig

Männen i mitt liv sover! 
Och jag är vaken, som vanligt som den kvällsmänniska jag är! 

Har så många idéer om saker jag vill göra och kunna men i slutändan blir de inget av, inte av nån annan anledning än att de oftast rinner ut i sanden! 
Man kunde ju tro att som mammaledig har man ju "aaall tid i vääärlden", men så säger nog bara den utan barn! 
Jag har världens snällaste och lättsammaste son, men han äter, sover, ska skötas och underhållas/aktiveras 24/7 myskillen! 
Och dessutom får man aldrig tillbaka den här tiden så jag spenderar gärna varje vaken sekund med han :)  
Han hindrar mig alltså inte, men han tar upp all min tid på ett positivt sätt!



När man är mitt i allt vad livet innebär så kanske man inte alltid känner att saker och ting fattas eller är ur fas, men när känslan av lugn infinner sig så inser man att man stressat och varit spänd en längre tid... och när känslan av lycka infinner sig inser man att man är alldeles uppslukad och lever sig in i andras problem och motgångar. 

Ikväll i min egen lilla bubbla är jag lugn och lycklig! ❤

2 kommentarer:

  1. Nu vart jag nyfiken på vad du har för ideer och saker du vill göra???
    Känner igen känslan!!! Puss

    SvaraRadera
  2. Snabb jag ;) har för många ideér för mitt eget bästa men nåt kanske de blir till slut :)
    Vi saknar er! ♡

    SvaraRadera