lördag, september 7

ungjäveln

Sjukaste jag varit med om på länge. 

Jag och min syster Linda parkerade på phuset shell, tar ur vagnen och Alfons och går ner på GÅgatan och ställer oss och väntar på min syster Jennie, hennes Rasmus, min bror Johan och hans dotter Isabella.

Det kommer en liten bil och parkerar mindre begåvat alldeles vid oss, sjukt osmart och olagligt rent av, kvinnan kliver ur och springer och ska göra vad hon säkert tycker är ett snabbt ärende.

Det kommer en kort stund senare en buss som inte kan köra förbi utan att backa och trixa lite, så istället kör han upp mot bilen och hänger sig på tutan en par gånger, ca 1,5-2 meter från oss, med barnvagn. 

Kvinnan i den lilla bilen kommer rätt snart och går mot bilen, syster och co kommer och går över vägen, busschauffören ser kvinnan och öppnar dörren och skriker och frågar om det är hennes bil å att det är stoppförbud mm, varpå jag frågar om det var så smart å ställa sig bredvid en barnvagn och tuta? 

Då lutar sig en kvinna, 60+ fram och skriker, jag citerar "ta ungjäveln å stick då". 
Vad jag sen får ur mig och vad som sen händer är en gåta för där och då svartnade det alldeles. 
Känner bara att han gjorde klokt i att skynda sig och stänga dörren för jag vet helt ärligt inte hur det hade slutat annars.

Det var lääänge sen jag blev så arg och mitt humör visade sig så, men där och då hade ingen kbt-terapi hjälpt.
Dra mig baklänges va arg jag var.
Det var på riktigt det sjukaste jag varit med om... 

Tänkte två tankar sen när hjärtat återfått nån slags rytm och adrenalinet återgått till normal nivå... "va faan hände" och "tänk om Joanna hade varit med"!

Och nej jag skämtar inte!

Min vackra lilla pojke.., hur kan nån ens säga såna ord mot ett barn, oavsett vilket? 
Mama's got your back! 

4 kommentarer:

  1. Hahaha, ,kanske va tur ja inte var med! Fast o andra sidan har jag mkt aggressioner gömda just nu, så det hade kanske vstut grett o få utlopp för litegrann!?
    Vilka dumma jävla människor det finns alltså! !
    Puss ♡

    SvaraRadera
  2. Alltså jag trodde jag kommenterat här? Måste blivit nå fel... :S
    Vilka idioter det finns, man säger väl inte så om ett barn överhuvudtaget.
    Jag skulle bli galen! Sen man fick barn har man ju blivit som en lejonhona :) Klart man gör allt för att försvara sitt lilla oskyldiga barn! Hua!

    SvaraRadera
  3. Ojoj!! Det finns så mycket idioter här i världen så man blir mörkrädd ibland. Synd att man blir så chockad annars är det perfekt att få ut lite instängd ilska och frustration på såna idioter och man behöver inte ens ha dåligt samvete efter.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. jag hade nog blivit flyförbannad.. På insidan för jag är så feg :(
    Men arg hade jag varit ändå och tycker verkligen inte att du överreagerar alls!
    (Så svårt att kommentera din blogg från telefonen och jag är sällan inne på datorn när jag läser dina inlägg av någon dum anledning)

    SvaraRadera