torsdag, augusti 21

klump i magen

Två tankar:
1.Hur kan det kosta mer än det fasta priset för nån med tjockt och långt hår att klippa sig eller framförallt färga håret hos frisör när det inte kostar mindre än det fasta priset för nån med tunt eller kort hår?
Det borde ju antingen vara rörligt åt båda håll eller så borde det vara fast för båda och jämna ut sig för frisören.
Helst det senare då jag vanligtvis har både tjock och långt hår... bara tjockt just nu dock...

2.Hur i helvete kan nåt så litet som 18-19 cm kosta 649:- och knappt räcka säsongen ut?
Pratar om vinterskor till grappen...vill att han ska ha Kuoma . slut
Frågor på det?

Idag efter lunch och sovning på dagis for vi till stan och fick sällskap av Marie&Ellie!
Mattias skjutsade Alfons i gula faran en sväng mitt i stan också, lite blyg grabb först men ville inte riktigt kliva ur sen!
Sen fika på Waynes och ärenden uträttade!

Köpte oss en extra overall Didriksson för 300 spänn också... och en flaska impregneringsspray, så nu ska här laddas för blötare tider!

Är inte så märkesintresserad själv men till Alfons vill jag ha det bästa.
Och jag tror Didriksson overall är det.
Likaså Kuoma vinterskor, PoP vindfleece och skaljacka.
Saknas bara skorna nu så är vi en bit på vägen mot höst och dagis och vinter och mer dagis!
Thank god for Tradera!

Men.
Klumpen i magen när man tänker på att lämna bort sitt barn då?
Jeezez.
Natt å Amen.

1 kommentar:

  1. 1&2 sinnessjukt, bägge grejerna!!
    Sen håller jag dock med dig. Man får ju vad man betalar för,så är det ju faktiskt! O kuoma skorna är ju faktiskt grymt bra! O just vinter kläder/ytterkläder, och skor ska man nog aldrig spara/snåla på tror jag! Däremot är ju TRADERA och begagnat alltid toppen! :)

    Uscha, förstår din klump i magen.. :-/ är otroligt glad o tacksam över att vi faktiskt kan ha Edwin hemma ett år till.. :) sen håller jag tummarna för att vi kan söka vårdnadsbidrag på A, så han också kan va hemma till tre.. Eller om man kunde vinna nån miljon så man åtminstone slipper tänka på att skydda sgin.. :-/

    Dock så är jag ju övertygad om att det kommer gå galant för både mor och son med förskolan! :)

    Puss

    SvaraRadera