måndag, december 1

förlamad

Jo men visst...
Sitter här efter en spännande morgon på akuten och sjukhuset med en kur på 2 tabletter 3 gånger/dag mot nervpåverkan/ansiktsförlamning...

Har känts konstigt i ansiktet sen jag fick en blåsa på munnen i fredags, vilket brukar betyda förkylning på g...
Men igår vart allt mycket värre och inatt har varit en pina.
Känslan av en bedövning som håller på att släppa, samtidigt som jag inte har nån känsel i huden så värker det i tänder, öra huvud, tinning och öga...
Läskigt branog.

Känns bara så typiskt mig och min tur typ.

Men så stod jag i entrén och klädde på mig efter att ha hämtat ut kuren så ser jag en kvinna stå med ett litet barn i barnvagn och hon grät... hon ringde samtal och jag hörde hur hon sa att "värdena var sämre och det var nu akut cancer"...
Rysningen som gick genom kroppen då.
Har ingen aning vem hon var eller vem beskedet gällde men jag hoppas ju verkligen inte det var den lilla i vagnen på nåt vis...

Mina bekymmer krömp just då till ingenting och jag ska icke klaga.

1 kommentar: