söndag, augusti 19

kaos

Det är kaos i mitt huvud, och jag vet inte vad eller varför?
Mycket störande!
Det vill liksom bara inte gå som jag vill, eller hur ska man säga?
Och ändå är ju inget fel liksom... jag jobbar, jag sover, jag umgås med dom jag vill.
Det är bara i huvet det rör ihop sig.

Kan vara för att man skulle kunnat vara på en helt annan plats just nu?
Kan vara för att det känns som att jag har ouppklarade saker i mitt liv?
Kan vara för att jag bor i Ås-bilen-Boda?
Kan vara för att jag jobbat och jobbar väldigt mycket mer än jag skrev upp mig på?
Kan vara för att på nåt vis har jag fått allt ansvar på mitt jobb, och uselt betalt för det att tillägga?
Kan vara för att jag tänker och tänker, men inte hinner med utanför huvet?


Det löser sig nog snarast!
Jag längtar efter september!
Jag längtar efter rutin!
Jag längtar efter stora som små saker som bara ska hända och falla på plats!
Jag längtar... bara längtar framåt!



Man glömmer bort att njuta av stunden lite ibland när man ofta tänker framåt och bakåt.
Jag gillar stunden... jag ska bara komma ihåg det lite oftare!

2 kommentarer:

  1. Åh känner igen det där. Jag har oxå hamnat i nåt träsk där jag väntar på att det ska bli klart för då blir det bra eller när jag gjort det så känns det bättre men varför inte bara njuta av det som är nu?! Knäppt!!

    SvaraRadera
  2. Vi verkar vara bra lika på det sättet! Jag är också sån.. medan livet går så planerar man o längtar framåt och glömmer på så sätt nuet. Hur man är =) För att inte tala om "agda 97" - det upplevde jag på Svenska björnstammen i Sundsvall. Herrejävlar, man blev ju bara irriterad på allt ståhej!

    SvaraRadera