fredag, december 27

strålande jul

Julafton:
Var vi här hemma. Svärföräldrar och syskon till Johan och.
Lagom och trevligt och skönt.
Klädde granen från morgon, trodde Alfons skulle sova som en stock efter ha varit vaken typ hela uppesittarkvällen hos grannarna, men icke de, han ville va med!
Sov 2x20 minuter på hela dagen i princip, tills efter Kalle då han fick käka middag och sov i 2 timmar i vagnen ute istället!
Vaknade och smakade lite kalvsylta&rödbetsallad och älskade de innan tomten kom och vi öppnade klappar, vilket berg han fick! Sinnes, men roligt givetvis!
Och jag fick precis de jag önskade mig av stora&lilla hjärtat ♡
Sen gjorde liten kväll, men sov så dåligt så jag gjorde kväll med han, skööönt!

Juldagen:
Dååå jäklar vart de sovmorgon! Jag vaknade 10 och A efter 11(!!!) och vi som skulle åka 11!
Halv 1 kom vi iväg efter lunch och packning och vänta på den stora!
Kom till Hoo en timme senare och hann umgås en stund och byta en klapp!
Fina tjejer till å växa för fort alltså!
Sen vidare till Järkvissle där min faster med gubbe bor... och pappa+familj+farmor&farfar+kusin Lina+kusin Linnéa&respektive samlats!
Nostalgi jul på hög nivå, vi firade alltid där  när jag va liten!
Liten sov i vagnen under middan igen och vaknade till tomte och klappar!
Och även här fick lite massa fint och bra!
Sen packade vi oss till kusins lägenhet i Sundsvall och mös ner oss heeelt själva jag och min lilla familj!! ♡♡♡

Annandan:
Tog vi mysförmiddag i lägenheten och bara va... innan vi plockade upp syster på bortamatch och for till mamma!
Åt sen lunch/tidig middag där, sen tog jag&A och badade badkar och sen fick han sova i vagnen och stanna med pappan medans vi systrar tog en sväng på Birsta! Mycke folk men de gick ju utan problem!
Köpte lite plock åt Alfons på IKEA och dregglade lite över ett kök innan vi for hem igen och åt ost&kex och ostkaka med sylt så jag blev alldeles mätt!
Öppnade klappar och här var det ytterligare ett berg och massa massa fint ♡
Sen fick liten välling innan vi packade in oss i bilen och for ända hem!

Skönt å lägga sig i sin egen säng och sträcka på sig och bara vara hemma igen!



Jag älskar jul och längtar redan lite till nästa!
Men då åker vi inte en meter utan dom som vill fira med oss är hemskt välkomna till oss!

2 kommentarer:

  1. Men gounge vad fin han är! Finkläder också :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man tackar :) klart västen&flugan åker på när man ska på fest ;)

      Radera