måndag, mars 3

beslut

Jag är inge bra på å ta beslut.
Eller jag kan vara så jäkla bestämd och bara göra, men minst lika ofta så velar och tvekar jag och kan inte alls bestämma mig.
I beslut som bara rör mig går det oftast lättare men i beslut som även involverar andra är processen lång och krånglig och följs tätt av en ångest.
Ångesten lättar när det inte går att göra nåt åt beslutet längre.
Man kommer oftast till en gräns där man till slut bara kör på... och oftast blir det rätt/bra!

Idag har jag tagit ett beslut... inte helt själv men i princip, iaf så att blir det fel så kan man säga att "det var Tina som valde"... på gott och ont... men det här är ett sånt beslut att jag kommer ha ångest tills det är gjort och man faktiskt ser hur det blir!
Skräckblandad spänning i ångesten på nåt vis!

Idag har förresten lilleman knappt haft feber!
Vaknade av att han slängde sig över mig inatt/imorse och pekade på vällingflaskan.
Upp och göra välling då... och lilleman tog och väckte pappsen med ett av sina "öh... öh..."
Liiite tröttare men nästan sig själv!
Phu.

Gonatt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar