fredag, mars 7

freaky friday

Idag har vi varit på utflykt!
Vi följde med dagiset Litsongan till en backe här i krokarna!
Vi åkte skoter(pulka) med grannfrun och BL dit och i backen fick vi låna lite madrasser och åkdon då jag inte hade en tanke på att ta med nåt!
Alfons skrattade första åket sen var de inte så intressant längre ;)
BL knoppade in runt 11 och fick lägga sig i skoterpulkan och Alfons slocknade på en madrass inbäddad i min täckväst!
BodaBoysen trötta!
Även grannbarna längre ner i byn var med och dom är ju så rackarns söta och ska ta hand om dom här 2 mindre byborna!
Toppendag även idag alltså!

Sen for vi hem och dammsög efter snickarna som gjorde helg, det händer grejer här!!!
Och efter det så tog vi och somnade tillsammans.
Myyysigt. Man vill ju inte slita sig så jag låg kvar tills liten vaknade så fick han vara med pappsen medans jag for och handlade.
Middagen blev oxroulader med kantarell-sås och ugnsbakade rotsaker... mmm.
Och morgondagens middag blir pasta med kräftsås och vitlöksbröd.
Jag gillar att planera liiite i förväg iaf, blir som lite bättre flyt då :)

Och vet ni vad vilket litet mirakel vi har som somnade själv i sin säng igår vid 19 då jag la ner han, sa gonatt, släckte och gick ut... vaknade strax innan 6 imorse och konstaterade att han låg kvar i sin säng och ingen av oss hade varit uppe och gjort välling :P
Hallelujah!
Peppar peppar så gick det nästan lika smidigt ikväll då han ropade/gnällgrinade till 2 gånger efter jag gått ut och sen la sig och somnade!!!
Skön känsla av stolthet och lite mer utvilad än vanligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar