måndag, maj 9

helg

Hade "fixar-dag" på dagis i lördas.
Jag och Ludvig var i köket med en mamma till... och herrn hade en vara-i-famn-dag och ville bara åka bärsele och sova och däremellan äta så så var det med den hjälpen från mig.
Tur det gick ändå.
Grillade hamburgare ute och även kaffe och kaka fick ätas ute så vi minimerade verkligen disken!

Sen hem och så åt vi kyckling innan vi mös lite med nån karamell och chips!

Igår var vi ute heeela dagen.
Med grannar!
Sen köpte vi med oss mat och for till pappa&farbror som körde skit.
Tabbe att ta en kebabtallrik och glömma be om bestick!
Tur såsen är på sidan om, haha!
Sen hem och duschade jag och lortgrisen  Alfons, klippte naglar och läste en bok innan det var natt!

Idag körde vi storebror på dagis, sen hem och hängde tvätt och höll oss ute.
Så kom Suss och Nils förbi, det blev lite lek och djur och lunch och mer lek!
Skönt och otur på samma gång att Alfons på dagis, en sån här gång mer otur förstås men...
Sen somnade Ludvig på mitt bröst så jag slog mig ner och stängde ögonen jag med en stund!
Vaknade av att det lät som att huset skulle lätta från marken i blåsten!
Men det var bara torkställningen som vänt sig uppochner...

Hämtade Alfons och sen hem... han fick äta lunchrester/pannkaka till middag och medans jag sov ner den lilla såg han på 101 dalmatinerna på "pädden" och somnade förstås...
Han fick fortsätta sova och efter vår delikata torsk i foliepakets-middag så bar jag han till sin säng och hoppas han ska sova hela natten nu.

Han ser gärna Ronja och läser gärna 101 dalmatiner just nu..  blir lite tjatigt men det funkar ju, tur dom är bra!
Ludvig powernapar idag och vill äta sig till sömns... mysigt men lite låst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar