onsdag, maj 25

sova

Vad är det med bebisar och sova på dagen?
Iofs sover dom ju rätt mycke över lag men iaf min speciellt på dagarna!

Imorse sov vi till 7.30, efter 3-4 matningar från ca kl 1...
Busade och stökade lite till 8.45 då vi for på dagis och den lilla somnade om.
For på affärn och han sov, kom hem och han vaknade förstås nästan direkt...
Gjorde en smörgås och satte mig i soffan och matade oss båda.

Ludvig somnade om så jag flyttade han till sängen och började röja.
Dammsög och började skura så vaknade han, men satte på mig bärselen så fortsatte han att sova i den och gör nu med 30 min senare!
Han älskar uppenbarligen bärselen, tack tjejer, bästa presenten jag kunde få!

4 kommentarer:

  1. Lättsamt med sele! Har en bärsjal hemma men har inte prövat den än, måste nog göra det. Ser jäkligt smidigt ut det där! Måste va perfekt om man vill få något gjort :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh det ser ju sååå mysigt ut med sjal, köpte en med Alfons och hade EN dag, då sov han 6 timmar i sträck i den och vi var ute i princip hela tiden, sen bara blev det inte att jag använde den mer =/fick låna en bärsele som gick snabbt och lätt att kasta på sig istället. Perfekt för att få händerna fri men speciellt smidig blir man ju inte, igen, haha!

      Radera
  2. Ja ibland undrar man hur dom lyckas! Önskar att man kunde få sova så mycket själv ibland (och då har de bara gått 3 veckor med den lilla ��) men man får mycket saker gjort istället! Och bärsele vilken uppfinning ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tyvär så dröjer det nog några år innan man sover som man ska igen :P men det är det ju värt och till slut har man väl glömt det också precis som smärtan vid fölossningen!
      Bärselen är ännu bättre den här gången/ungen ;) verkligen nödvändig och inte bara bra som med Alfons!

      Radera