torsdag, januari 23

åkpåse

Jo jag undrar...
Har ni/har ni haft åkpåse till era barn?
Om inte, varför?
Om, vilken och varför?

Försöker läsa mig till nåt vettigt på internetet här men 2400:- låter för mig sinnessjukt mer än vettigt?

Vi kör fårfäll och täcke nu i liggdelen och jag har då inte plockat upp en frusen unge hittills!
Meeen då lilleman börjar bli för lång för liggdelen så är de strax dags för sittdelen som inte alls är lika ombonad och mysig och då funderar jag på att skaffa oss en åkpåse.
Han sover ju sååå jäkla bra i vagnen!
*peppar peppar*

Tips. Många och gärna.
(Oavsett om vi känner varandra eller ej!)
Tack :)

8 kommentarer:

  1. Håller med dig, så jävla äckligt dyra!!! Men det ser ju bra mysigt ut och dom är ju användbara på många sätt och på flera områden, som när man är ut med skoter och pimplar så kan lilleman sitta i sin påse och må gott, sova gott i en pulka istället för vagnen en gång osv.

    Men som du kanske redan vet, så skaffade vi aldrig några till våra barn. Jag är ff lite bitter för det, men jag hittade inga begagnade heller :/ Det kan man ju faktiskt göra, lättare med att hitta en, än att försöka sig på två samtidigt :(

    Det har gått skitbra att vara utan, men jag vill ändå rösta för att ha en. Känns så mkt mer smidigt än att hålla på att slita med ena och det andra för att hålla fossignarna varma, och filtar stannar inte kvar runt huvudet. Tradera kan jag tänka mig att man kan få tag på lite billigare. Tittat där? Fårskinn vet jag att andra mammor har under påsen för att verkligen ha en bra grund för att värmen ska vara bra! :D PUSS och lycka till! Wewwe

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blev en barnsovsäck från Lundhags på rea 245 :- istället! Ska bara hämta ut den men jag tror den kommer vara grym till syftet! ♥

      Radera
  2. Vi har åkpåse!:) Har en tjockare, riktig voxi av den gamla modellen.. Som man liksom viker själv o knyter! Sjukt bra! O varm,är ullstoppning i.. Den hade vi även ifjol när E var minimini.. O både i vagnen,o skidpulkan! Håller utan problem bra värme ner till -20 faktiskt! Sen har vi ju en lite tunnare oxå,som vi hade innan det blev riktig vinter,som jag oxå är tvärnöjd med!:)
    Sen har vi faktiskt en till i ull,sen jag var liten.. Som oxå är kalasbra! Lika som Jeanette har,deras är blå o våran röd! Var nån gubbe hemma som gjorde såna.. Så alla vi har såna tror jag!:)

    Näe, jag gillar åkpåsar och tycker det är smidigt o bra.. Dom håller tätt,o varmt!:-)

    Meen,kolla på begagnade.. Det är ju ingenting som direkt slits!:)

    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blev en barnsovsäck från Lundhags på rea 245 :- istället! Ska bara hämta ut den men jag tror den kommer vara grym till syftet! ♥

      Radera
  3. Jag hade åkpåse till Alvin. Funderade inte ens på något annat då det kom med i köpet av den begagnade vagnen :) Den var varm, tjock och go! Perfekt sedan att stoppa ner i sparklådan också. Man vet liksom att den är tät och håller värmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blev en barnsovsäck från Lundhags på rea 245 :- istället! Ska bara hämta ut den men jag tror den kommer vara grym till syftet! ♥

      Radera
  4. Jag kan ju inte sånt här med barn riktigt eftersom jag inte har några själv, men en tanke slog mig. En avdankad sovsäck då? Bara att tvätta så den är fräsch o så kanske en filt i eftersom det glansiga tyget är lite kallt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. De blev en barnsovsäck från Lundhags på rea 245 :- istället! Ska bara hämta ut den men jag tror den kommer vara grym till syftet!

      Radera