onsdag, januari 22

tadaa


Före

Klipp

Färg

Resultatet:



Jag är sjukt nöjd! 
Det kanske inte syns jättestor skillnad men det känns! 
Det är ju ca 2 deci kortare och helt andra färger! 
Från rött/orange till brunt/blondt.

Nånstans i mitt huvud hade jag väl föreställt mig en skitstor förändring.
Kanske rent av "kort" hår.
Men ger man frisören fria händer så blir resultatet oftast bra ändå! 
Men jag har funderat på de, jag tror dom flesta, trots förvarning, blir rädd för mitt hår! 
Det spelar ingen roll att jag ringt i förväg för att förvarnat att det både är tjockt och långt så är det ingen som är beredd på huuur tjockt eller huuur långt!
Jag är inte alls missnöjd, det är skitsnyggt och så jäkla lätt och skönt, men nån gång känner jag bara för att göra nåt radikalt så man liksom knappt känner igen mig ;) 

Och som vanligt skenar ju priset iväg med mitt svall.
Fick presentkort på klipp&färg men ändå slutar det med att det blir 50% påslag.
Jag tror det är därför jag brukar färga hemma och lyxa till det med en klippning lite då och då :) 
Sen har ju jag världens bästa vän och frissa som hjälper mig och jag henne och det spar pengar och ger tillfälle att umgås i ett så! 

Nu är jag fräsch och fin en stund iaf!
Och kommer få en sååå mycke mjukare utväxt med den bruna grunden istället för rött!

Amen!



2 kommentarer: