fredag, februari 7

jag vill leva, jag vill dö i Sverige

Jag kryper fram under min sten och tackar Emma för mycket korrekt fakta och information på mitt förra inlägg, tack jag visste inte allt det!

Fast ju mer jag läser mitt förra inlägg så blir jag lite ledsen över vad du valde att läsa och vad jag faktiskt skrev?

Men jag tror det blev för bokstavligt taget... och jag förstår givetvis skillnad på flyktingar och turister och att det inte är förbjudet med lag att sjunga nationalsången och att det ställs krav och att alla får tro vad dom vill.

Och för att inte irritera fler så kortar jag ner det till att undra varför det har blivit "fult" att vara svensk i Sverige?
Vilket annat land tar bort sina egna traditioner seder och tro för andra?
Att dom är föråldrade och behöver piffas upp visst kan det vara så men det är ju lite charmen med traditioner.
Och att alla får tro och utöva sina egna är jag heller inte emot i sig det är bara frågan om varför vi ska ta bort våra egna trafitioner för att passa andra.
Jag säger inte kom hit och bli svensk men respektera dom vars land du kommit och vad dom tror eller inte tror på och hur dom lever och anpassa sig.
Jag tror inget annat land skulle göra lika, och vi behöver inte vara som alla andra nej, och det är bara min lilla åsikt i min lilla blogg att jag skulle vilja att min son får växa upp på samma vis som mig, trots att tiderna förändras utanför min lilla sten jag ligger under!

Vart det nåt kortare? Ser inte så ut men va tusan!

1 kommentar: