fredag, februari 7

tips till lata föräldrar ;)

Som rubriken lyder har jag tips till lata föräldrar, som mig själv!
(Ta nu detta med en nypa salt och 2 skedar ironi!)

På Ica Traktören får man köpa 10 st barnmatsburkar för 89:- 
Och är 6 st av dom dessutom av märket Semper får man 10:- till i rabatt!
(1 rabatt/hushåll)

Så jag då som lyckligtvis jobbar alldeles bredvid och hittade detta tog och köpte 20 burkar för 168:-
Det är ju helt underbart med "fynd" ibland!
Tyvär är väl antalet sorters mat lite sådär så vi fick köpa flera av samma men liten gillar ju viss mat mer än annan så det var ju bara välja fler av dom då!




Och tipset för icke lata föräldrar, som lagar maten själv och har mindre barn, även detta som mig själv... ibland ;), jag skulle vilja påstå upp till 1 år, är ju dessa perfekt stora och fina portions burkarna från jysk 8 st för 29:-
(Efter ett år kanske mängden blir lite liten, givetvis beroende på hur hungriga barn man har, men då kan man ju frysa saker för sig i dom, typ potatis i en sås i en och kött i en, eller helt enkelt köpa större burkar =P)
Detta kan jag dock inte ta åt mig äran för då jag i min tur fick tipset av grannen Linda!
(Bild stulen på google)

2 kommentarer:

  1. Hahaha.. Underbart! Föredrar dock det första förslaget eftersom jag är en lat förälder! :-D
    Gäller det eko oxå tro?:)
    Puss

    SvaraRadera