torsdag, april 24

röklukt och wonderbaum

Idag på en promenad till fåren, eller snarare på vägen hem, i solskenet och den varma luften, kommer en vind när vi kommer in på grannarnas gård.
Och med sig för den lukten av rök, cigarettrök... i kombination med wonderbaum, kan inte sätta fingret på vilken sort, men aldrig förr har denna kombination luktat så jävla gott.
I mitt hjärta finns den lukten... för alltid...

Sena nätter, tidiga mornar, mittidan, i en merca, en opel, en volvo, med bara varandra eller full med folk, nykter, full eller på väg att bli, på väg hem, på väg ut eller bara på väg.

Du fattas oss på jorden fina människa.
Jag vet att du blåste en pust med just dina dofter på mig idag. Men oroa sig inte, jag glömmer dig aldrig...
Jens "maken" Norgren om du visste hur mycket jag önskar att du bara fanns igen.
Bara vetskapen skulle göra livet mycket enklare.
"Jag älskar dig så svett'n rinn."

2 kommentarer:

  1. Visst är det underligt, det där?
    Jag vet vid ett par tillfällen sedan farfar dog för många år sedan så har jag känt hans speciellt doft ur hans bil. Det finns liksom inte på planeten att det skulle lukta likt nån annanstans. Piprök, halstablett, hund, osv blandat. :) Fascinerande!

    SvaraRadera