fredag, april 11

tgif

Alltså, även fast dom flesta dagar är varandra lik så är det nåt speciellt med fredagar
Och det tycker jag även fast jag jobbar helger och inte alltid får helg fast det blir fredag liksom!

Idag är en bra fredag!
Jag bestämde mig för det trots mitt misslyckade lilla projekt igår.

Jag tänkte i mitt stilla sinne att det borde ju vara så att eftersom Alfons vaknar kl 6 +- varje morgon, oavsett om han somnar 19 eller 22,så kan han ju få prova lägga sig kl ca 18 när han är trött då, som igår...
Men 04:45 är inte en okej tid att göra morgon på. Alltså, mission failed, major.
Inte välling funkade, knappt barnprogrammet på NickJr höll han lugn länge nog för att få upp ögonen på.

Tröttmamma.com
Meeen jag bestämde att det skulle bli en bra fredag ändå,och det blev det ju!
Lite playdate och hårfärgning, även målningen idag failed eftersom Alfons tog och vaknade efter inte ens en timmes sovning idag, men det gör inget hälsar min rygg som gör rackarns ont.
Jag gnäller sällan på smärta eller sjukdom men idag tackar vi för vilan.

Men den korta mittidansömnen resulterade ju i att liten var trött redan kl 17 egentligen.
Men vi har hållt igång och lagat mat, sjungit, kollat youtube/djurläten, hämtat ägg till kläckarn och busat så han höll sig uppe till för ca 10 minuter sen!
Trött kille ♡

Nu ska vinglaset jag drack med svärmor till den utsökta middan (hasselbackspotatis + smördegsinbakade fläskfilé) få lägga sig sen lär jag väl ska upp och måla lite mera!

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar