torsdag, oktober 23

hoppfyllt

Oh happy day!
Fick lönespec på mail, gubben ligger och sover bredvid och jag är lika vacker utan spackel än 😉
Hade kunnat tänka mig en dusch, men det får bli imorgon!
Blev en lite oplanerad jobbkväll imorn... men de ska väl gå de å!
Får fredagsmysa för mig själv!  😊

Försöker se det positivt men ändringar tar förstås tid och vår övergång till ny arbetsgivare har ju varit precis som det föregående året, rörigt, fast jag tror absolut i slutändan att vi får det riktigt bra, men som sagt tar saker tid!

Ibland saknar jag jobbet på dagis på många sätt, både barnen och arbetstiderna var ju underbara!
Men som sagt förr så känns det sjukt omotiverande att plugga så många år för nåt man tydligen duger till att göra ändå, eller hur man ska säga?
Nåväl, jag trivs som assistent också, väldigt bra faktiskt, det är hjärtevärmande att tänka att man bidrar till nåns livskvalitet och få fokusera på en människa!

Livet känns sådär ljust och hoppfyllt precis just nu!
Och den korta stunden tänker jag njuta av det 😊 så det så!

Hade riggat med lite gotta ikväll när hjärtat äntligen kom hem (och imorn går bort), men mig går det ingen nöd på fick ju fika på årsmöte på dagis ikväll och han sover så den som spar han har!

Nu svider ögonen och jag har slut på liv på FarmHeroes!
Go'kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar