torsdag, oktober 23

mo-hon-ey

Igårkväll tänkte jag att idag skulle jag göra mig lite torsdagsfin, och använda mitt nya smink från apoteket!
(Bra grejer och bra pris btw!)
Meeen imorse var det svårt att vakna, ögonen ville inte riktigt och än mindre Alfons!
Började väckning 06.30 i bra tid, 06.50 ringde larmet för 5e gången och ruskandet fortsatte och dååå öppnade han småögonen och kom rullandes och kramandes!
Han ska vara på dagis 07.15 för att vi ska vara ute i bra tid, senast 07.30 för att jag med nöd och näppe ska hinna!
07.18 for vi från gården, tack gode gud att det inte snöat mer inatt så bilen bara var att starta och åka iväg i!
Och hit hann jag med 1 minut till godo!
Osminkad å jävlig, har bostat tänderna och kissat, that's it!
Tänkte ju vara lite fräsch och gå ut på stan en sväng, och för min mans hemkomst förstås!
Så gick det med det!

Längtar efter halva min lön som kommer imorn och andra halvan på måndag!
Kommer inte vara några miljoner men bara första riktiga lönen på 1,5 år!
Bara börja om, betala av och spara igen då!
Längtar tills jag är ikapp och förbi igen!
Pengar är inte allt men jävligt mycket... i min värld iaf...

Myskväll ikväll! ♡

2 kommentarer:

  1. Jag längtar med tills lönen kommer. Även om vi redan planerat och portionerat ut den till höger och vänster, så känns det jäkligt bra. Idag har vi även gått igenom vad bilarna egentligen kostar oss per månad, jag ångrar mig lite nu. Haha.

    Imorgon ska jag minsann börja med julklappsinköpen samt förse mina barn med vinterkläder! Känns oxå väldigt bra. Måste lägga upp en shopping-plan i vilken ordning man tar butikerna :) Hihi! PUSS OCH KRAM!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är ju så duktiga på å planera och så tillsammans ni!!
      De vart en helt ok slant så snart är man på banan igen! ♡

      Radera