onsdag, oktober 1

change

Det här med livet... ni vet... alla funderingar och tankar man har om det...
Man ska, man vill, man gör, man gör inte...
Men oftast bara funkar det ju!

Livet blev inte som jag tänkt/planerat i mitt huvud, men absolut inte till nån nackdel.

Jag hade nog kanske inte tänkt mig att bo på en bondgård i Boda, men älskar det och framförallt mannen jag gör det med, speciellt snart då vi utformat vårt alldeles eget hem mitt i allt och det är snart klart!
Jag hade nog tänkt att leta hus, köpa hus, renovera och inreda tillsammans nånstans med 3 mils avstånd till stan, kanske inte nödvändigtvis Östersund ens!

Jag hade nog inte tänkt att Alfons skulle komma först, men jag älskar den lilla människan mer än livet själv och skulle inte för en sekund byta tillbaka till livet innan.
Jag hade nog tänkt att gifta mig och planera när att skaffa barn först.

Jag hade nog inte tänkt att jobba där jag gör, men jag trivs ändå och nu börjar det verkligen bli ordning på stället efter mycket kämpande! Dessutom drömschemat som jag själv fått till som jag vill ha det efter Alfons kommit.
Jag hade nog tänkt använda nån av mina utbildningar och jobba järnet ett tag till och spara pengar och spendera pengar därefter.

Vi får se om livet "stannar" så här!
Vi kanske flyttar?
Vi kanske får fler barn?
Jag kanske byter jobb?
Jag kanske utbildar mig?

Det är ju det som är charmen med livet... att inte veta och att det ändras.
Men som den kontrollmänniska jag är så vill jag ju samtidigt veta!
Mycket iaf, inte allt!

Saker händer som man inte styr över, men lika mycket väljer man själv...
Och jag har valt, jag står för alla mina val i livet, inte lika stolt över alla,
men jag tror ändå nånstans att saker har hänt av en anledning!

Och här sitter jag ju nu, med en man jag älskar, med ett barn jag älskar ännu mer, med ett hem på gång och ett jobb att gå till, life is good!
Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar