torsdag, oktober 16

plupp

Jahopp.
Sjukstugan fortsätter...
Liten va piggare imorse och inte så hög feber så vi städade inne och bäddade rent, 2 dammsugare samtidigt var ju väldigt effektivt, men konstigt nog skulle han ju ha min hela tiden? 😝

Och så provade vi gå ut efter att vi sovit sked i 2 timmar! (Mysigare!!!)
Men det gick sådär kan man säga... tror han grät i 1 timme som vi faktiskt va ute!
Gick ner och hejade på grannen som va hemma och va sjuk idag :-/ och där kom ena katten och sprang hemåt så då skulle ju vi följa efter förstås!

Backade bilen till bron och tänkte dammsuga ur bilen, ta ur hams stol och verkligen städa, han älskar ju att städa!
Men det var ju full panik och skrik och skulle bara vara i min famn.
Liiite fascinerad när jag tippade hans stol uppochner och det vällde ut mariekex och smulor, men sen gråt igen...
Sååå vi gick in igen!
Hann dammsuga baksäte, golv och stolen iaf!
Tog tempen och då var vi tillbaka på 38 igen 😕
Hittade pappans surfplatta så jag bänkade liten med ett ritblock, kritor och satte på "Plupp"-spellistan i sin stol i köket så kunde ju jag laga mat iaf!

Och nu sover han, ännu varmare och rosslar lite...
Jag har målat naglarna 😮 och tänt ett doftljus i vårt nystädade rum!

"Plupp" är förresten ett dagis som spelat in massa roliga sångsamlingar som iaf Alfons älskar!
Han känner igen massor med låtar och har en favorit, "boom boom boom boom låter stora trumman".
Hett tips om man inte sjunger så vackert precis som mig.😉
Hittade dom när jag googlade "boom boom" efter att Alfons försökt visa/sjunga för mig i flera dagar, och jag inte fattade nåt!

Gokväll. 🌠

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar