söndag, maj 27

Euphoria

- är en stark känsla av lycka som kan förekomma vid samlag eller stark förälskelse och bland annat kan framkallas som en berusningseffekt av vissa droger, till exempel amfetamin eller ecstasy. 
Eufori förekommer vidare vid delirium, psykoser och manier.

Grattis Sverige och Loreen.




Jobb-helg, natt-pass.
34 timmar i ett svep.

Stan dunkar av liv.
Kan bero på hur nära O'learys vi bor.
Kan även ha att göra med att sommaren är här och folk tinat fram.
Blå-ljusen blinkar in genom fönstret titt som tätt.
Östersund by night.
Jag är glad att jag jobbar.
Och jobbade jag inte så skulle jag ändå inte delta oväsendet!
Jag varken vill, orkar eller ser nån vits med det.
 Sommar.
Äntligen!



Sitter och funderar i vanlig ordning.
Och jag förundras över människor.
Fascinerande varelser, ingen logik, alltid förändrande!

Funderingen var över hur människor kan komma att bete sig på vis
dom aldrig själv trott dom var kapabel till.
Och att en händelse kan förändra synen på hela personen i fråga.
Ett felsteg, ett misstag, en händelse.
Sen är allt personen nånsin varit eller betytt borta.

Vilket i raseri/ilska/upprördhet är förståeligt, men nånstans bör man ju minnas
personen man faktiskt känt och haft en relation med... oavsett vilken.


Lär dig livet stora gåta.
Älska glömma och förlåta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar