måndag, maj 14

Tack.

Vet ni hur det känns att alltid i nåns ögon göra fel?
Man ska alltid ta hänsyn och bry sig om andra.
Och gud förbjude om man skulle göra nåt för sin egen skull.

Jag har gjort nåt för mig själv.
Nåt som tyvärr drabbade en enormt fin människa.
Men jag står för det jag har gjort, jag erkänner mitt misstag och är ledsen.

Men skulle jag ha stannat kvar för att inte såra han och därmed må dåligt själv?
Och det betyder inte att han fick mig att må dåligt, tvärtom, att jag inte kunde ge han allt han förtjänar och vill ha gjorde att jag fick mig själv att må dåligt.


Jag vet inte varför jag bryr mig, men att se folk gilla nåns ändrade civil-status på facebook när det gått till på ett sånt vis att man tyvärr inte varit överens om beslutet är för mig så jävla lågt.
Visst, straffa mig, snacka skit och gör ner mig, men han då?
Han som inte ville det här, och så gillar man det på hans sida?
Kan säga rätt ut att sånt folk är faan ingens vän, framförallt inte min har dom gjort klar.



Jag blir så jävla trött på folk som tror sig veta.
Som hittar på saker för att göra det enklare för sig eller andra.
Feel free att tycka att jag är en jävla idiot, att jag är ett svin, att jag inte förtjänar han, för då är vi överens.

Hata mig bäst ni vill, men att ta ett sånt här beslut och genomföra det gör mig inte feg, det gör mig stark.

Jag kommer aldrig ångra nåt, bara önska att jag kunde känna annorlunda.
Tack för allt du gett mig. Förlåt för allt jag inte kunde ge dig.

3 kommentarer:

  1. Man ska alltid göra det som känns rätt för en själv, i slutänden så är det jaget som är kvar och trivs man inte med det, vem trivs man då med...många kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Det är DU som är den viktigaste personen i ditt liv, det sa Mia Törnblom på en föreläsning jag var på.
    Och det är så det är, även fast det ibland kan vara svårt att tänka så.

    Du är grym Tina och allt sker av en mening!
    Puss å kärlek <3

    SvaraRadera