måndag, maj 28

Vänner&fiender.

Läser en del bloggar, mest vänners eller iaf folk i min direkt närhet.
Det är mest för att hålla sig uppdaterad!
Och för att folk tycks ha en större skriftlig förmåga än talets många gånger!

Det finns liksom så många olika sorters bloggar.

Min egen tex är ju mer än dagbok än nåt annat.
Och folk kanske tycker att dom via den känner mig.
Men det folk inte tänker på är att man faktiskt väljer det man berättar om och tvärtom här.
Mycket skriver jag, men aldrig så mycket att det utelämnar en annan person som jag inte tror accepterar det.
Och mycket om mig själv, men i slutändan är det bara 
början på mitt otroligt komplicerade själv.

Jag tänker och skriver oftast just det.
Men det avgör inte vem jag är... kanske ger en
ledtråd, men inte mer.

Ibland vill man bara skriva mer.
Skriva ifrån sig, vräka ur sig, som så många gör.
Och ibland önskar man att man skrivit mindre.
För att skydda sig själv.

Men så kommer man på, att det är alldeles helt och
fullt frivilligt att leta sig hit, och framförallt att läsa.
Så då skriver man ibland mer, och ångrar inte att
man inte skrev mindre...

Lika många som tycker om mig är det nog som
inte gör det av mina 72 läsare bara idag. 

Så varsågod vänner, ni känner mig utan min blogg.
Och ännu mer varsågod mina icke vänner, kanske 
rent av fiender, det här bjuder jag på, och låt er
gärna tro att ni känner mig och vet vem jag är nu,
det är liksom lite vitsen!

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det är riktigt roligt för eran skull :) Ni e ju som lite knäpp bägge två i en mkt bra kombo ;P

    Haha inga barn är det på gång iaf de kan jag lova, men kanske något annat spännande ;)

    SvaraRadera