torsdag, mars 24

Skitapp som inte auto-sparar medans man skriver så alla mina försök till inlägg har raderats när jag lyckats med nåt och så har jag inte orkat börja om...

Annars rullar livet på här hemma.
Hade vår första heldag hemma igår och det gick ju super!
Alfons har förstås lite mer ork än mamman än och lillebror sover ju rätt mycket och äter mest när han är vaken så han blir lite rastlös. Ska bli skönt när han får gå på dagis nästa vecka och göra av med lite energi och träffa sina vänner som han pratar om så mycket!

Han är verkligen världens finaste storebror.
Kallar han för "bediten, lilla gomman eller lilleblol".
Han kan inte säga gubben riktigt så då får det bli gumman istället, trots förklaringar om pojke och flicka, haha!
Frågar man vad han ska heta får man oftast "bajskorve" som svar... spännande ålder nu!
Ska hålla och pussa på hela tiden och stör man så säger han åt en att "gå flån".
Sjukare stoltare mysigare känsla har jag då aldrig känt!

Idag var vi tillbaka på sjukhuset och hörseltest och pku och gulsot kollade dom och så en ny läkarundersökning eftersom vi åkte hem innan han var 24 timmar tydligen?
Perfekt unge... förstås!
Maten rann till igår em så han har redan vänt på vikten som gick ner till 3885 och är på 3905 nu så det var till att gratulera sa sköterskan, haha skön dam...

Sen vart det "påskägg"/lego och en andra spegel till bilen och en mys-björn-dress till lillebror på lekia och lunch innan vi åkte hem... riktig familjedag som värmer ordentligt i hjärtat!

Och här hemma har vi bara myst. Fått främmande av farfarn och kanske det största påskägget jag sett, tur vi kan tömma det tillsammans, phu.
Och finfina påskblommor och ett litet ägg till lillebror med en slant i!

Sen gick vi ut på kvällskvisten, lillebror sov i vagnen och Alfons har skottat, åkt snowracer, klättrat i snöhög och gjort en snöljuslykta med pappan!
Längtar efter lite mer rörlighet och ork ändå då man kan busa lite mer!

I går var farbror Thomas och hans tjej hit och lillebror bara sov och sov, men mysigt iaf!
Och vi var ute första svängen med vagnen, lillebror sov i den från 11 till närmare 4 tror jag!

Nu sitter jag med båda grabbarna sovandes typ i min famn och pappan sover en bit bort.
Älskade familj vad jag är lycklig över er! ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar