tisdag, mars 8

cry-baby

I söndags hade jag en tid att passa!
14.30 skulle jag vara i Orrviken på invigning av Jänets renoverade salong hon har gjort iordning hemma!

Hade köpt en blomma och planerat allt, fått hem sonen som sovit med a'momma,  hunnit på 7 års kalas i byn och lämnat pojkarna hemma... började åka och var tvungen att kräkas, säkert pga intaget innan som bara bestått av sötsaker, och vart ju då också tvungen att åka in på Maxi och stödäta en korv.
Visste ju att det skulle finnas tilltugg på salongen så mer behövdes inte!
Ringde TjaBo som skulle möta mig inne först så vi skulle skriva ett kort och ge tillsammans med lite choklad och blommorna också!

Kom fram, hade fått order om att parkera på framsidan för det var nåt med nån traktor bak... nemas problemas... parkerade och vankade ur bilen och in...
Sen är det liiite oklart vad som hände!
Det började blixtras och skrattas och hejas och hela vardagsrummet var fyllt med dom allra bästa jag vet!
Mamma som hade så bråttom hem satt nog där, syrran som skulle skynda till fjällen med och andra syrran som bor i Eskilstuna tom... och så eliten, Jänet, Tjabo, Wewwe, Suss, Sanna, Ulrica, Carro, Yoso och Lowa var med också!

Var tvungen att vända och backa ut i hallen igen, kunde inte riktigt greppa vad som precis hade hänt. Från en invigning till en babyshower, för mig? Helt sinnessjukt överraskad och hade inte en endaste aning.

Finaste människorna på jorden som fixat och lagt tid, pengar och energi på mig.

Fick så sinnessjukt fina presenter till mig och bebis så jag vet inte hur det är möjligt.
Syskonvagnen jag tänkte köpa för helt rätt peng på helt rätt ställe hade dom köpt och fixat iordning. En bärsele (som jag senast igår googlade på i all glömska) hade dom köpt. Mjuka strumpor, mysdress, lotion (som luktade så gudomligt så jag tom reagerade), nagellack, hårsnoddar och tidning att packa i bb väskan.
En elefant-dinglis, mysfilt, kläder, våtservetter och en blöjtårta till bebis.

Och sen fikat. Ja man måste vara där för att förstå.
Tur jag hade en fotograf för jag var helt handlingsförlamad...
Tårtan. Omg. Med hallon, vitchoklad och passionsfrukt, den var dessutom lila, och texten Kom Ut Nu. Carro som bakat, helt overkligt både snygg och så jäkla god.

Vart massa mys och surr och lite gissningslek och annan lek och massa masa fika och skratt och tårar från min sida... helt överväldigad.

Varenda grej kändes att det var gjort och köpt och grejat för just mig och det har jag aldrig i mitt 30 åriga liv varit med om!
Att få känna sig så speciell och verkligen se hur jäkla bra dom som betyder mest faktiskt känner mig var nästan läskigt men på ett bra sätt ändå!

Jag kom hem kl 23 och var tvungen att gråta lite innan jag kunde somna runt 1!
Så jäkla varm i hela kropp och själ och så sinnessjukt tacksam.
Underbara människor, vad jag älskar er.

Var lika överväldigad igår och kan inte riktigt förstå ens idag... trots att jag packat ner sakerna i väskan och provsmort och målat naglarna osv!

Kan inte säga tack nog många gånger för att få fram hur tacksam och rik jag känner mig! ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar