lördag, februari 7

like a glove

Vi var på 1års kalas igår.
Och tur var väl det då den lilla mannen i mitt liv var helt hysteriskt elak och trotsig.
Aldrig förr varit med om detta men det är nog bara vänja sig... och tjuriga som vi är båda 2 (alla 3) så blev det verkligen utmanande.
Han fick gå på sitt rum när han var elak och började givetvis gråta och ropa efter mig som fortsatte städa, och han fick komma ut om han sa förlåt.
Hörde "mamma och ne-e" ungefär tuuusen gånger på den här timmen som det ungefär tog.
Snyftandes så kom han dock till slut och strök mig på kinden och sa förlåt och sen dammsög vi klart hand i hand som att inget hänt. ♡

Sen fick han somna i bilen på väg på kalaset och sova tills han vaknade, lagom till fikat!
Mysigt att umgås. Det gillar jag!
Finfina bästa vänner.

Sen for vi hem och lagade middag till gäster, som hade med sig tårta till efterrätt!
En smått speedad herre somnade ändå lättsamt om än lite senare än vanligt!

Och idag har varit en mysig morgon med pussar och kramar och sen har vi tagit det väldigt lugnt inne!
Fick besök av grannarna som kom och röjde en stund och fikade lite "tåtto"!

Lilleman somnade i min famn, myyyys, och sen rullade jag av han och strök och hängde hans nya gardiner som passade som handen i handsken i hans lilla rum!
Sånt kan man ju bli löjligt lycklig över!
När saker bara passar/faller på plats!

Oooh ikväll får vi middagsgäster igen, alltså I love lediga helger och att ha ett eget hem!!! ♡

1 kommentar:

  1. Ååh, avundas erat häng hos 1åringen.. Ville ju också!! Avundas däremot inte trotset! ;) Tålamodsprövandedeluxe de juu! ;)

    Tjusigt det blev på As rum!! Vi vill ju komma och fika, o se hur ni har det!!! Hur jobbar du till vecka tro? typ, fredag? ;) Puss

    SvaraRadera