tisdag, februari 10

sov

Alltså min hjärna...
Den är inte att leka med!
Den snurrar på högvarv i princip dygnet runt... inte alltid så skoj.
Men många gånger levererar den klarheter också... inte bara undringar utan svar...

Dagens första klarhet är ju givetvis att mina vänner som jag har är hela mitt liv och jag är inte vän med nån jag inte skulle vilja träffa och lägga tid och energi på... det hör tonåren till att ha kvantitet av vänner och numer är det kvalitet som gäller.

Och iochmed denna klarhet kom dagens andra.
Och den är hur varje människa i mitt liv har hjälpt att forma mig till den jag är idag.
Alla "misslyckade" förhållanden har ju inte varit bara misslyckade utan snarare en lärdom om vad man inte vill ha och vill ha i nästa förhållande, även vänskapliga sådana.
Och varje lyckade fortsätter ju och lär mig än idag om både mig själv och livet.
Varje handling har fått konsekvenser som lärt mig nåt... mest om mig själv.

Jag har gjort och sagt saker som jag kanske inte skulle göra igen om jag fick valet... men som samtidigt haft sin märkliga mening i mitt 29,5 åriga liv.

Jag tror att man lär sig av sina misstag.
Att man lär sig av att göra och uppleva.
Och att allt händer av en anledning, vare sig den är totalt obegriplig eller glasklar.

Så tack till alla som finns i mitt liv, för allt ni gör och för att ni finns. ♡
Men också tack till alla som inte gör det längre... tack för det ni lärt och gett mig och tack för att ni inte finns kvar och tar mer än ni ger.

Nu ska vi sova. Mina jag och Tina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar