lördag, februari 28

tokigt

Ibland blir det lite tokigt!
Bestämde oss imorse (ja vi hade väl tänkt nån dag längre men med sjukorna så fick beslutet grundas på hur natten vart och vi mådde på morgonen) för att åka och överraska "mo-mo"...
På vägen började jag förhöra lillebror lite diskret så jag skulle veta om dom va hemma eller inte.
Det var dom ju icke utan skulle till min moster och fira mitt kusinbarn Alvin som fyllt 5 år!

Lekte lite detektiv och vips så stod vi ju utanför moster dörr och ringde på... inget svar... förstås... försökte ringa lillebror så vi iaf kunde överraska resten... meeen han svarade ju icke... sååå jag fick ju ringa mamma ändå då och när hon sa att dom var på Drakborgen (där vi nyss varit, ja iaf på Birsta och handlat 5års present lite snabbt) så vart jag tvär och sa att vi stod utanför moster vi, pappskallar!
Haha.
Men till sist var vi samlade, lite överraskade vart dom ju iaf även om själva entré-momenten försvann!

Söta ungar går visst i släkten!
Storkillen Alvin tog hand om småttingarna Bella å Alfons branog!
Å Bella chefade med grabbarna i vanlig ordning.
Och Alfons yrade runt sådärsom han gör!
Men vilket ställe Drakborgen är då jämfört med Djungelhuset... hela snygga grejer och mycket roligare och trevligare hela lokalen... hmm.

Lagd Tina ligger och ögonen stängs nog strax.
Vart Willys och sen hem till morsan och invänta middagen, pizza-limpa/macka/bröd med sallad till, gott ju!
Oldiesarna drog på lokal med lillebror som barnvakt och kvar vart jag med kidsen till Mello.
Vart läggning och mysbricka innan resultatet presenterades och det blev nog ungefär som väntat ändå.

tröttmorsa.nu/undrarnärmanfårsovaikapp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar