söndag, januari 10

helg ♡

Söndag kväll, kl är strax 8 och vi sitter och ser Frost, för ungefär 20e gången på dom 10 dagar som vi ägt den. Ni förstår ju själv... phu...
Johan sa när han skulle gå ut efter maten att "mamma vill se Frost", yeeeey... så så blev det... kul kille...
Näerdå jag är faktiskt bara glad att vi har nåt som han gillar så mycket att han sitter still hela filmen! Den är ju faktiskt bra!
Annars är duschen vår bästa vän om man vill/behöver göra nåt... där kan han lätt sitta och leka en timme!

Idag har vi tagit sovmorgon, sen frunch och städning innan vi gick ut... Alfons plogade hela gården, dvs gick med en spade framför sig och knuffade spår i snön!
Han skulle skotta så han kunde cykla, hahaha, för mamman har ju sagt att man får ta fram cykeln till våren när snön är borta! Inte så dum pojke inte!
Sen kom vi in och var lite kalla så Alfons ville bada så det fick han ju göra i sin lilla balja!
Efter det så tog vi och somnade så jäkla lägligt och sov alldeles för länge egentligen... typiskt.
Men efter lite middag, tårta och nu Frost ska vi nog lyckas göra kväll ändå hoppas jag.

2 arbetspass kvar nu, imorn och tisdag. Känns sjukt skönt.
Hade ju tänkt jobba månaden ut minst men nu är jag så jäkla glad att jag fått ledigt när jag fått.
Går som ett kylskåp och får bara mer och mer ont i vänster skinka... jäkla ischias?

Ska prova nån annan järnmedusin nu i 2 v och hoppas värdet går upp utan injektioner...

Annars var ju gårdagen supermysig.
Vi vaknade och pappan hade gått ut redan, men kom in och så fick vi mysa hela födelsedan tillsammans!
Lagade iordning maten och fick middagsgäster, och sen även fikagäster som vart kvar ända till nästan 12, rackarns trevligt!
Då hade Alfons byggt en tron i soffan av alla kuddar och filtar och slagit sig ner och somnat medans deras 2 barn höll sig vakna!
Pappan fick lite trisslotter, en tshirt, blommor och en whisky av oss!

Och fredagskvällen var ju både rolig och trevlig och mysig! Handlade lite med damerna och sen hem till Carro och gjorde iordning lite mat, fast hon hade ju redan gjort det mesta, pulled pork med bröd, sallad och klyftpotatis.... mm mm mmm. Vart vitlöksbröd till förrätt också!
Alloholfri öl, surr och lite spel hann vi med, så var kl plötsligt 21.38 och jag skulle hämta en tårta och handla till morgondagen... hann kasta fram efterrätterna som damerna gjort och smaka iaf innan det var mer än bråttom. Hann på Maxi med 3 minuters marginal!
Hann tom handla lite nödvändigheter till pulled porken som jag fick med mig hem då det blev lite över kan man säga!
Grymt skönt och tacksamt.

Grym helg som sagt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar