fredag, januari 29

morrn morrn

Varje morgon nu vaknar jag av att den lille sitter upp och drar sig i ögonfransarna och säger "nu bla mamma, sche mitt öga (som betyder titta på mig)".
Ingen morgon har det varit bra. Än.
Idag är det inte alls lika kladdigt men rödare och mer irriterat... blir väl så efter flera dagars tvättande och torkande förstås.
Men nu hostas det och är rejält snorigt istället så vi får se hur nästa vecka går då...

Ska om det går som planerat på p-möte på måndag morgon och sen 2 heldagskurser med jobbet onsdag torsdag... om han är pigg nog för dagis dvs.

Ikväll ska jag på dejt, dinner and a movie ♡
Tänkte rymma på stan en sväng och kika på lite bebiskläder kanske först.
Och prova reklamera Js charmiga korvmedbröd-långkalsonger, som dels tappade all färg efter 3 tvättar och dels gick sönder när han skulle dra på sig dom? Trist 400:- liksom...

Äh kl 11 fick vi en tid på HC så vi for dit...
Öroninflammation, ögoninflammation och nässelutslag.
Å ungen säger inget...
Han har ju givetvis varit loj och sjuk och så men inte klagat alls ändå.
Mammas hjärta ♡

Blev en penicillinkur på 5 dagar och allergisirap mot utslagen.
Och en stor påse med gotta, en tidning och piggelin från affärn innan vi nådde hemmet... meducin även kallat.

Känns ju liiite jobbigt att åka på dejt men jag vet ju att dom klarar sig här hemma lika bra utan mig.
Älskade pojkar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar