onsdag, januari 20

?vajföj?

Idag har jag en sjukt trött dag.
Framtung nåt fruktansvärt och ilande smärtor i vänster skinka i vissa lägen.

Har skjutsat barn på dagis, handlat och sen plockat fram lite bebiskläder och tvättat upp, klippt fastern och sen hämtat barn, lagat mat och han somnade givetvis en sväng under tiden... sen åt vi och han tog ett bad medans jag tvättade vidare och efteråt provade vi varva ner och göra kväll.
Resulterade mest i en sovande tjock mamma i en alldeles för liten säng och en vaken unge bredvid, klappandes och strykandes och mysandes.

Bytte taktik och skickade han i våran säng och skulle själv bara kissa och göra kväll men småfötterna tassade sig till toadörren medans jag satt där och jag såg hur handtaget böjdes varpå jag ropar med lite skarpare röst att han skulle gå och lägga sig... tystnad... tystnad... sen snabba fotsteg till vår säng...
När jag sen kommer så ligger han med halvgråt i halsen och undrar "vajföj du arg mig mamma"...
Omg lilla hjärtat vad det kändes.

Förklarade dock att jag var inte arg men att man måste lyssna på sin mamma och att jag ville få kissa ifred och komma och lägga mig jag med... det var inga konstigheter det!

Denna lilla man.
Frågar vajföj om allt.
Undrar vart allt vi äter kommer ifrån.
Tror att man kan skjuta och slakta allt i princip.
Pratar i sömnen som sin far, inatt om "vajföj ingen bjön häj mamma"
Tycker att saker och ting (eller personer, i filmer/på tv oftast) är läskiga eller dumma.
Ska göra allt själv.
Frågar om det är lördag varje morgon.
Bär runt på sin "bedit" och motorsåg eller gevär överallt han får.

Med mera med mera.

Nu ska vi se/somna till Nicke Nyfiken på "pädden".

Imorn har vi 2 efterlängtade dejter. ♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar