onsdag, februari 10

fyfaan

Ja det är vad jag har att säga ikväll.
Fyfaan.
Fyfaan för orättvisor.
Fyfaan för idioter.
Fyfaan för cancer.
Fyfaan för pengar.
Fyfaan för människor.
Fyfaan för sjukdom.

Och allt händer så nära en att det bara inte går att låta bli att påverkas.
En del vill man hålla om och krama en del vill man bara slå på truten och banka vett i.
Va faan är det med folk? Föds en del utan begrepp om mitt och ditt och rätt och fel?

Jag har fått ont i halsen, är smällfet, kan inte andas som folk, mår illa 24/7, orkar ingenting, har ett ilande tryck runt höger öga/huvudvärk/bihålevärk, sover som en förbannade kratta för att jag måste vända mig ca 1 gång/timme.

Till råga på det har jag spenderat 1964:- på apoteket idag för att få ut järnet jag behöver inför förlossningen och ska göra en gång till nästa vecka, om det inte vore för högkostnadsskyddet som går in vid 2200:-

Farfar ligger dessutom inlagd på sjukhuset med en lunga "ihop-pyst", nåt åt hjärtat och en vilopuls på 130.

Så jaa, ikväll är bara fyfaan...
Men samtidigt tänker jag på alla jag har runt mig med svårigheter som får mina att framstå som fisjävel i rymden.
Jag kan bli med barn, jag har ett friskt barn, jag kan gå på apoteket och lägga ut 2000:- mitt i månaden, jag har hem och jobb, jag har min man vid min sida, jag har min familj och vänner som är relativt friska... mm mm mm.
Jag skäms över hur bra jag faktiskt har det, och hoppas aldrig jag klagat så att nån som har det annorlunda tagit illa vid sig.
Och har jag det så ber jag innerligt och ärligt från hjärtat om ursäkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar