måndag, februari 1

min tur

Det vore väl på sin plats att jag blir sjuk nu... och sen Johan... när lilleman ändå verkar bli bättre.
Har sån huvudvärk idag...

Han är ju förresten lite märklig och gillar medicin i flytande form och suger gladeligen i sig sprutan själv.

Avslutar Kåvepenin-kuren på onsdag morgon och då är ju tanken att jag ska på kurs med kollegor i dagarna 2.

Även en dagis-insats inplanerad imorgon.
Försöker få dom avklarad innan bebis kommer som sagt... men givetvis är det ju saker hela tiden som inte verkar hålla med om det!
Tur pappan är ledig imorgon iaf!

Igår var vi inne på fm och stökade lite sen fick vi sms om korvgrillning med grannarna så vi passade på och gav oss ut! Utomhus vore det väl själva fasiken om ögoninflammation skulle smitta!
Lite skoteråkning, skogsupptäckt och korvgrillning i härliga grannars lag!

Det var inte alls kallt men blåste lite lite så till slut var vi jättefrusna och gick in och duschade.
Barnet somnade sittandes i min famn med strålarna i ryggen!
Då är man trött!
Vaknade sedan till liv när jag skulle bära ut han till soffan så han fick fortsätta mysa... skitarg!

Och sen lyckades han somna en stund igen... och hade han inte varit sjuk så hade jag väckt han.
Han sov ett bra tag.
Johan styrde upp middag åt oss, så jäkla guld värt. Jag bytte nog inte ens ställning i soffan! Grillrester, strips, svamp, tomater, oliver, 4 såser och vitlöksbröd!
Och så en beställd kall trocadero, med isbitar... i vinglas!
Kunde inte haft det bättre!

Sen vaknade förstås lilleman, och öset var i full gång, finns inga som busar som mina 2 killar! Själv var man precis lika trött som innan, om inte tröttare, iaf mättare!
Lyckades se en halvdålig film innan vi gjorde kväll... sen kväll och i vår säng... inte riktigt rätt alltså. Men är man sjuk så är man. Och jag tjock och trött.

Och ändå vaknade lilleman halv 8 imorse och va pigg. Jag? Not so much.

Tog dock en powernap när dom matade djur men huvudvärken är kvar och värre.
Försöker få barnet att se en film och vara stilla med mig men han är klart piggare än mig!
Han skulle så gärna vilja gå på dagis och leka ifrån sig han men så länge han äter penicillin så får han vara hemma.

Middag då? Phu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar